Friday, August 13, 2010

~surat utk ibu dan ayah~

......wahai ibuku....
.alangkah indahnya rasa apabila diriku terpilih utk berada dirahimmu..dalam berjuta benih,aku adalah yg terbaik dipilih oleh Allah swt utk berada disisi mu selama 9bulan..sesungguhnya aku begitu tenang dirahimmu,gembira apabila setiap titik air,dan makanan yg dimkn olehmu sehinggakan aku membesar dirahimmu...sedarkan ibu,aku tidak sabar untuk melihat dan menatap wajahmu dan ayahku..

...wahai ibuku dan ayahku yg ku sayangi..
aku ingin ibu dan ayah tahu yang aku sangat menyayangi ibu dan ayah..terima kasih dari ku kerana cinta kalian,maka terciptanya diriku....izinkan aku bertanya kepada ibu dan ayah..adakah kehadiran diriku menyebabkan kalian khuatir,bimbang,benci..??jawablah ibu dan ayah...aku ingin tahu..tidak cintakah ibu dan ayah terhadap diriku...tidak sayangkah kalian terhadap darah dagingmu..sehingga kalian sanggup membunuh diriku,menzalimi diriku...menyakitkan anggota badan ku...tahukah ibu dan ayah..betapa sakitnya badan ku..apabila ibu dan ayah menggambil keputusan membuang diriku dari hidup kalian...aku menangis,sedih mengenangkan nasib diriku.

...ibu dan ayah yg aku cintai..
tahukah ibu dan ayah ....aku ingin menatap wajah kalian..ingin mengusap wajah kalian...ingin mencium pipi kalian..tetapi belum pon sempat aku berbuat demikian..ibu dan ayah telah membuangku jauh dari rahim ibu...benci sangatkan kalian terhadap diriku,sehingga tidak ingin aku berada di rahimmu..jika dapat aku minta tempoh,izinkanlah aku berada dirahimmu...lebih lama..berikanlah aku kehidupan ibu dan ayah..

..wahai ibuku,wahai ayahku..
aku berdoa..semoga kalian gembira tanpa aku disisi kalian..terima kasih ku ucapkan terhadap setiap saat,setiap detik..masa ku didalam rahimmu..aku syg ibu dan ayah selamanya....

No comments:

Post a Comment