Tuesday, November 30, 2010

~serpihan kehidupan aku~part2

assalamualaikum....salam sejahtera salam terakhir.ops!!! lom akhir lagi..haaa..ni kisah kehidupan aku part dua..erm..banyakkk sebenarnye nk cite..pertama kisah pat aku keje..supervisor kesayangan aku dah kene transfer kat Hartamas,xleh la lagi aku buli..hihi...pelik tapi benar baru je keje sini..die lak kene pindah...pape pon...kite kene salu ingat..apa yang ade dengan kite xsemestinye selamanye..perpisahan itu adalah adat manusia..pertemuan dan perpisahan adalah adik beradik walaupun kite enggan mengakuinya..hihi..berpalsampah la pulak aku ni... ooo..yeaa..hari ni aku cuti...setiap hari selasa memang aku cuti.cuti pon aku still gak xleh rehat kat umah..ponng pale den ni haa asyik tido je..huhu..pasal keje aku..dah kurang da sikit short..ape yang penting senyum sokmo..
walaupun suke keje sini..penang tetap dalam kenangan aku..tiap2 malam lau aku rase sunyi aku kan tengok gambar2 kami kat penang..sue,sal,fiza,lisa tak yah kate lah..kami dah sekolah sejak darjah satu bersame..adk2 kat penang ,mak cik kafe...rindu sangat..walaupun assignment mcm hape2 ntah susahnye..silap sikit je potong markah..tapi itulah hidup kampus..jadi kene lah buat yang betol2..
itu kenangan lepas..yang sekrg ni...rumah aku ade sepupu abg ipar aku ngan anak bini die...adduuuhaai..dah laaa aku nk rileks2...diorg lak datang umah..tapi pape pon tetamu is tetamu...jadi kene layan dengan sebaik mungkin...
kalau tak silap lam kul 12 lebih tadi aku ngan akak kat pat aku keje p pejabat pos...aduyaii....bile tibe je sne....offline la pulak dengan muke staffnye yg tak suke senyum kat org..nk je aku tengking..tapi yang penting psikologi tu penting..pertanyaan yang aku lontarkan lau dipikir2 leh mendtgkan sakit hati.....melainkan akak tu tak tahu bahasa sastera..ntah la...keje bagus sikit dah mule tinggi idung..naik kete bagus sikit dah mule ckp dengan idung.aku pon x faham org zaman sekrg ni..kekayaan ..berharta...dah mule lupe diri..tapi dalam ramai2 customer aku..ade sorg pakcik ni..die baik gile sanggup tungu walaupun org ramai.dan yang paling penting sempat senyum n ucapkan terima kasih..naik kete besar jugak tapi tak pulak lupe diri...
2 3 hari yg klepas lak..de dak baru keje..tapi diesebabkan mzasalah dengan seorg staff kat sini die dah berenti aku baaru je nk bermesra dengan die..mule2 die keje..die agak malu2..n sukar nk diajak bercakap..bile dah masuk hari kedua..dan ketiga die pulak yang petah bercakap...aku bajar banyak perkara dengan die...
pertama: senyum
kedua: perrrrr.....perkara yang die sering sebut..
ketiga: walaupun kite ni ade harta,ade pendidikan jgn sesekali perlekehkan org lain..
yang paling kelakar..die ajar aku macam mane nk naikkan hujan yang turun..agak lawak la jugak....
.........................nk tahu kisah selanjutnye..tungggggguuuu part3..






No comments:

Post a Comment