Tuesday, November 30, 2010

~serpihan kehidupan aku~part3

erm..yuhhhuuuu...kisah dalam part3...erm...hari raya aidil adha aku tak balik kg..dok cini je..n yg paling penting aku pulak kene keje pada hari kejadian....sdih mcm nk mamp rase nye...lau leh xtray lam hati aku...mcm kaca yang jatuh berkecai...bile tengok adik2 pakai baju baru dengan ayah masing..n family masing2..syahdu tahap cipan rasenye..biasenye lau dok kg..aku mesti org terakhir bangun..xhargai langsung..bile dah dok jauh dari family baru la nk kenang2..dipagi hari raya korban...sempat aku berfikir tentang pengorbanan..ape pengorbanan yang telah aku lakukan utk emak,abah adik2....jiran2 dan negara...ceewwahhh..nampak je aku ni pangai gile2 tapi otak kedepan seyh..sebenarnye banyak perkara yang aku fikirkan...pertama
:bile aku nk dapat keje bagus..
kedua: lau keje kerajaan kan bagus..
ketiga: bile la aku nk kawen..hahhaa
kawen lambat lagi la...tambah2 lak..macam cite lam akhbar..suami sepak terjang bini la..pukul dengan tukul laa...ish..menakutkan tol..bile dah jadi mcm tu nk undur balik masa pon dah tak gune g dah...tambahan lak aku dengar kisah akak kat pat aku keje tu..suami die lari dengan pompuan lain..sementara anaknya sakit tenat...menambahkan lagi perasaan takut aku..
kadang2 tak adil menyamakan sume laki dengan semua perbuatan yang telah dilakukan oleh lelaki jahat...memang tak adil...sebb xsemua lelaki jahat..n tak semua lelaki baik...kerana manusia diciptakan berbeze2..
fuhh!!! lau nk cite memang tak cukup satu ruangan ni..n 1 thing lagi..diwaktu pagi yg hening mase aku keje shift mlm..aku de jupe makcik n husband die..die kate die ni tok bomoh..die suh aku teke umo die..aku ckp la..lam 40 an..upe2nye dan 50an..awets mude upenye..die de bagi tips kat aku..suh rileks..lau ade masalah pon uat2 mcm tak de masalah...xleh mikir2 sangat nanti muke berkedut n cepat tua..jalani kehidupan seprti biasa...simple2kan kehidupan anda,..itulah amanat beliau..hahaa..
leh tahan jugak..nasihat die...
nk cite pasal nasihat...mase ngan kak zila ngan keje.....ade la sorg ustaz kat masjid dekat ngan sini...aku dah tahu dh pangai die..die suke ceramah kat org yang susah nk bagi salam kat cust..sebb aku dah terkono dengan die...aku diamje.tetibe kak zila ckp selamat dtg kat sorg cust..pe lagi mahu menanah cuping tinge aku dengar ceramah die...ibarat menadah cuping tinge kat mulut die...addoooyaai..memang la betol pe yg die ckp...aku tak menyngkalnye..tapi cara die ckp ibarat kami ni jahil sejahilnya..ntah laa...malas nk mikir...yg penting aku uat keje ngan betoi sudah...
..........part4.......akan dtg...

No comments:

Post a Comment