Monday, January 24, 2011

~sketsa kehidupan aku~

assalamualaikum..erm..kepada yang sudi membaca blog aku..entah kenapa semakin hari semakin aku keliru..keliru dengan cinta,keliru dengan hati,keliru dengan perasaan sendiri..pape pon kate org perasaan ni kalau makin diikutkan semakin menjadi2..jadi aku ambli keputusan utk berdiam diri dan serahakan kepada takdir.macam2 yang aku pikirkan,dirumah,ditempat keje..hari demi hari otak makin ligat bergerak memikirkan tentang diri aku..aku semakin jauh dari teman2...xde tempat nk ngadu..lau dulu sue n sal la tempat aku ngadu..sekarang ni...dah jauh,,nk msj takut ganggu mereka..ye la..masing2 busy dengan keje..aku pon tak salahkan diorg..aku pon lau busy xsempat gak nk msj..
pasal tempat keje..makin lame makin xbest..supervisor yg boleh diibaratkan lebih sudu dari kuah..seolah2 cube bermain dengan perasaan aku..nasib baik aku leh kawal kemarahan aku..ye la..mau taknye aku kawal..ustz kate...lau kite nk tengok muke syaitan,kite tengok masa org tengah marah..jadi aku tak nak jadi muke syaitan.mrs.E pagi tadi mengamuk kate die dah lewat..sedang akuy best2 dok niaga die dtg n kate"boleh tolong cepat sikit,saya dah lewat???adoi..lau dah lewat nape tak gtau awal2..dah la pagi ramai org...kenapa mesti kemarahan dicampakkan kepada kami org bawahan?dengan penat,dengan tidak tido bekerja semlam...pagi ni dapat pujian dalam bentuk kemarahan..waahh hebat org zaman sekrg ni...die yg dah lambat sebb org lain,,kite lak yg dijadikan bahan kemarahan..er..pape pun itulah adat dalam dunia pekerjaan..yg bawah semakin direndahkan dan yg tinggi semakin tinggi hidung dan ego.
by the way...mlm ni insya'Allah aku tolak balik kg..ade interview kat pengkalan chepa..agak takut dan risau..maklum la nk kene bersaing dengan budak lepasan ijazah yg lain..erm..pape pon..yg lebih excited leh balik kg la..hilang sikit stress kat pat keje,..keje tak seberapa tapi stress yg lebih.
erm..sampai sini dulu kot...nanti pape hal aku cite lagi..

No comments:

Post a Comment